Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówPIERWSZA REJESTRACJA NOWEGO POJAZDU
Wymagane dokumenty:
Wypełniony i podpisany przez właściela/ właścicieli wniosek oraz:
- oryginał dowodu własności pojazdu (przeważnie faktura VAT),
- wyciąg ze świadectwa homologacji albo odpis decyzji zwalniającej pojazd
z homologacji, na którego typ wydano na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez ministra właściwego do spraw transportu polskie świadectwo homologacji typu pojazdu albo decyzję zwalniającą pojazd z homologacji, albo wyciąg ze świadectwa homologacji albo świadectwo zgodności WE, o którym mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 385/2009 z dnia 7 maja 2009 r. zastępującym załącznik IX do dyrektywy 2007/46/ WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów („dyrektywy ramowej") (Dz. Urz. UE L 118
z 13.05.2009, str. 13, z późn. zm.), albo odpis decyzji zwalniającej pojazd
z homologacji, na którego typ wydano świadectwo homologacji typu pojazdu, albo decyzję zwalniającą pojazd z homologacji, zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji, przez właściwy organ państwa członkowskiego - w przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nowego pojazdu; -
dokument potwierdzający zapłatę akcyzy dla sam.osob. a także czterokołowców
i czterokołowców lekkich (lub dokument potwierdzajacy brak takiego obowiązku)
z Urzędu Celnego - w przypadku sprzedaży pojazdu przez wyspecjalizowany salon sprzedaży dokument ten może być zastąpiony stosowną adnotacją na fakturze sprzedaży, potwierdzającą fakt posiadania oryginału lub kopii przedmiotowego zaświadczenia, - dowód osobisty oraz zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej - w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,
- aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) - w przypadku podmiotów zarejestrowanych w KRS,
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej,
- w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, należy również dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury do dokonania stosownej czynności.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Komunikacji i Transportu w Świdniku, ul. Niepodległości 13, pokój nr 12 lub 13
(w Wydziale Komunikacji funkcjonuje system przywoławczy - po pobraniu stosownego biletu z biletomatu należy oczekiwać na wezwanie głosowe na odpowiednie stanowisko tel. 81 468-70-33 (lub -36).
Istnieje możliwość internetowej rezerwacji wizyty w Wydziale Komunikacji.
Opłaty:
Opłaty należy uiszczać na konto Starostwa Powiatowego w Świdniku nr 19 8689 0007 6001 3969 2000 0040 w Spółdzielczym Banku Powiatowym w Piaskach o./ Świdnik:
- w wysokości 160,00 zł - w przypadku pojazdów samochodowych,
- w wysokości 120,00 zł - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych,
- w wysokości 110,00 zł - w przypadku motorowerów.
W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17zł (nie dotyczy to pełnomocnictw udzielonych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu i rodzeństwu). Opłatę skarbową należy uiszczać na konto Urzędu Miasta w Świdniku nr 10 1020 2313 0000 3302 1159 1452 Bank PKO BP
Termin i sposób załatwienia:
Rejestracja pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Po złożeniu wniosku o rejestrację przez właściciela/ właścicieli, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe, które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tutejszym Wydziale na dowód rejestracyjny.
Wymiana następuje bez dodatkowych opłat i wniosków. W celu wymiany dokumentu właściciel/ właściciele winien/winni przedłożyć:
- pozwolenie czasowe wydane przy rejestracji,
- dowód osobisty,
- dokument potwierdzający uiszczenie opłaty ubezpieczeniowej OC.
UWAGA:
Informację na temat tego, czy nowo zamówiony dowód rejestracyjny jest już gotowy do obioru w tut. Wydziale, można sprawdzić na stronie internetowej
https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U.z 2012 r. poz.1137 z późn.zm.) wraz z przepisami wykonawczymi.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji odmawiającej rejestracji pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wydziału Komunikacji.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej
Dodano do BIP dnia: 2013-03-26 09:48:40